Vaikai influenceriai – vis dar naujiena Lietuvai?

Prikaustyti kliento dėmesį beribiame informacijos sraute ir konkurencinėje aplinkoje – iššūkis bet kuriam verslui. Šiam tikslui pasitelkiamos įvairiausios priemonės ir formos, tačiau viena jų Lietuvoje kur kas retesnė – tai reklama per vaikus-influencerius.

Užsienyje toks formatas – dažnas komunikacijos specialistų pasirinkimas. Mažamečiai vaikai (iki 10 metų) tyrinėja, žaidžia, komentuoja įvairius daiktus tuo metu patys filmuodami save arba juos filmuoja tėvai. Tai, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip mažamečio pramoga, iš tiesų yra neįprasta prekės ženklo reklama, turinti vaikiško nuoširdumo ir tikrumo.

Užsienyje – milijonus sekėjų turintys vaikai

Mus supa gausybė influencerių įvairiose socialinių medijų platformose, tačiau ar patikėtumėte, kad didžiausio dėmesio sulaukia vaikai? Pažvelkime į „Youtube“ socialinį tinklą. Čia aštuonmetis Ryan Kaji turi beveik 25 mln. sekėjų. Būtent jis 2019-aisiais uždirbo daugiausiai pajamų iš „Youtube“, t. y. 26 mln. dolerių.

Ką šis berniukas daro? Kartu su šeima filmuoja įvairaus turinio video – pradedant žaidimais, eksperimentais, piešimo pamokėlėmis ir baigiant šeimos kasdienybe, dienos rutina.

Tačiau čia dar nesustokime. „Forbes“ duomenimis, trečioje vietoje – penkiametė Anastasia Radzinskaya, uždirbusi 18 mln. dolerių 2019-aisiais iš „Youtube“ socialinio tinklo. Ji kartu su tėčiu daro įvairius video savo septyniuose „Youtube“ kanaluose skirtingomis kalbomis. Iš viso jų filmukai sulaukė daugiau nei 40 milijardų peržiūrų.
Ir tai – tik vienas socialinis tinklas. Galėtume tęsti kalbas apie „Instagram“ kanale karaliaujančias dvynes Ava ir Leah Clements, turinčias 1,7 mln. sekėjų, arba mažąją Halston Blake Fisher, kuriai „Instagram“ profilis sukurtas nuo pat gimimo. Dabar mažylė turi daugiau nei pusę milijono (610 tūkst.) sekėjų ir tėra vos vienerių.

Kodėl prekės ženklui verta atsidurti vaiko-influencerio kanale?

Užsienio valstybėse vaikai-influenceriai dirba su tokiais prekės ženklais kaip „Dannon“, „Legoland“ ar „Target“. Kodėl didžiuliai prekės ženklai renkasi tokį kelią, juk vaikų kuriamą turinį stebi tik kiti vaikai? Tačiau čia turėtume nepamiršti auksinės taisyklės – vaikas nėra tikslinė prekės ženklo auditorija. Tikslinė auditorija – vaikų tėvai, kurie savo atžaloms dažniausiai nuperka daiktus, kurių jie nori ir prašo.
Taip pat prekės ženklai, rodydami save per mažamečių kuriamą turinį, augina ateities lojalią tikslinę auditoriją, kuri pati bus pajėgi įsigyti gaminamą produkciją, pavyzdžiui, rūbus, ir ja pasitikės daugybę metų, galbūt pirks savo vaikams.

Lietuvoje vaikai influenceriais tampa tėvų soc. medijose

Ar Lietuvoje dažnai reklamuojami įvairūs produktai per vaikus-influencerius? Ne itin. Ir čia pirmiausia turėtume atkreipti dėmesį į tai, jog mūsų šalyje nėra mažamečių (iki 10 metų) influencerių. Tačiau turime suaugusias influenceres, tokias kaip Inga Žuolytė, Ieva Mackevičienė, Agnė Jagelavičiūtė, kurios susilaukė vaikų ir šie tapo influenceriais savo mamų kanaluose.

Šiuo būdu reklamuojami tam tikrų prekės ženklų vaikams skirti rūbai, priežiūros priemonės, žaislai. Dažniausiai pasirenkamas formatas – nuotraukos, rečiau kuriami soc. medijų video su vaikais. Tačiau ir ši tendencija turėtų keistis – video turinys patogesnis ir priimtinesnis tiek vaikams, tiek suaugusiems ir jau šiuo metu matome vis didėjantį kiekį video turinio visose socialinėse medijose.
Negana to, kaip rodo „Pew“ tyrimo centro duomenys, video turinys, kuriamas vaikų arba jeigu juose yra rodomi vaikai, sulaukia tris kartus daugiau peržiūrų negu kitas turinys „Youtube“ socialiniame tinkle. O tai – gera žinia bet kuriam prekės ženklui, siekiančiam didinti savo žinomumą.

Vaikų-influencerių bus ir Lietuvoje

Ar Lietuvoje turėsime vaikų-influencerių atskirų profilių? Tikėtina, kad taip. Užsienio tendencijos visuomet pasiveja mūsų šalį. Anksčiau ar vėliau atsiras tėvų, kurie sukurs „Youtube“ ar „Instagram“ kanalus savo atžaloms, o galbūt tai padarys patys pirmokai ar antrokai ir sėkmingai suburs didžiules bendruomenes socialiniuose tinkluose.

Taigi ateityje planuodami komunikacijos veiksmus – reklamos, marketingo, viešųjų ryšių – neatmeskite galimybės į savo planą įtraukti partnerystę su vaiku-influenceriu. Stebėkite rinką – atsiradus stiprių mažųjų influencerių (iki 10 m.) Lietuvos padangėje, galite būti pirmi išnaudoję tokį reklamos būdą. O tuo pačiu – įšokę į važiuojantį traukinį anksti ir pradėję dirbti su nano ar mikro influenceriu, ateityje tapsiančiu megažvaigžde socialiniuose tinkluose.