Ryškiausi 2023-iųjų komunikacijos sprendimai ir kampanijos

Dalius Drevinskas, komunikacijos agentūros „Adverum“ vyr. konsultantas

Praėjo dar vieni 12 mėnesių, per kuriuos Lietuvos klientai ir agentūros įgyvendino begalę komunikacijos sprendimų, kampanijų ir kampanijėlių. Apie daugelį jų negirdėjo net kolegos, bet keletui pavyko labiau atkreipti dėmesį. Naujų metų proga subjektyviai apžvelgiu, kas geria pergalės šampaną, sprendžiu, kas nulėmė sėkmę, ir įžvelgiu vieną gražią tendenciją.

LIDL kainų karas

Metų pradžioje LIDL paskelbė n-tąjį mažmeninės prekybos rinkoje kainų karą. Kadangi tai karas, neapsieita be aukų – baudų ir nepalankių teismų sprendimų, taip pat kainų lygintojų verdiktų. Ar sprendimas pasiteisino, parodys metiniai tinklo prekybos rezultatai, taip pat vartotojų nuomonės poslinkiai. Galbūt klystu, bet spėju, kad šampanu LIDL biure pergalė kare kol kas nelaistoma.

Sėkmės receptas – aštrus kampas.

„Tesonet“ boost’as „Radarom“

„Tesonet“ manevras – „dvigubinam paaukotus pinigus“ per didžiausią metų akciją Ukrainai paremti – laimėjo viską: internetus, teliką, nuomonės lyderius, darbuotojus ir tautą. Azartas, rizika, altruizmas, galia – viskas viename. Aplodismentai ir cin-cin!

Sėkmės receptas – kūrybiškumas (dėl newsjacking’o), biudžetas.

Neik į teatrą

Iš vasaros snaudulio pažadino dramteatrio kvietimas neiti į teatrą. Ir, Dieve, mano, kas prasidėjo: didžiosios asmenybės niekino, vidutinybės kraipė galvas, lankytojai klikino, žodžiu, kilo daug triukšmo ir veiksmo. Kampanija iš tiesų nebuvo itin originali ar novatoriška. „Sattos“ festivalio kampanija 2012 m. „Nevaryk į Sattą“ (agentūra „New“) buvo daug geresnė ir savalaikiškesnė, bet teatras vis viena gėrė šampaną, tad sveikinimai komandai ir agentūrai.

Sėkmės receptas – aštrus kampas.

Aleksandras Izgorodinas „Citadele“ banke

Bankų komunikacija pagal aktyvumą patenka į verslo komunikacijos olimpą ir konkurencija joje išties aštri. Gausios komandos viduje, kelios agentūros išorėje, natūralu, kad mažesniems žaidėjams tokia prabanga sunkiai pasiekiama, bet „Citadele“ parodė, kad konkuruoti galima ir su mažesniais biudžetais. Vieno dažniausiai cituojamų ekonomistų pritraukimas į „Citadele“ perkėlė banko komunikaciją į aukštesnį lygį. Šampanas.

Sėkmės receptas – „Daryk, kaip daro kiti“.

Daina apie šlamančius

Metams einant į pabaigą „Rūšiuoti verta“ pristatė vaizdo klipą, kuriame šlama medžių lapai ir pinigai, dainuoja legendinis choras „Ąžuoliukas“ ir atlikėjas Mesijus. Peržiūros artėja prie pusės milijono, perspektyvoje ne mažiau apdovanojimų ir jau laimėta nominacija M.A.M.A vaizdo klipų kategorijoje (muzikos, o ne reklamos!). Šampaną geria „Fabula“.

Sėkmės receptas – kūrybiškumas, biudžetas.

Žmonės su negalia komunikacijoje

Žmonių su negalia temą komunikacijoje šįmet panaudojo „Bibliotekos“, vaistinės „Camelia“, „Telia“, dėmesio skyrė prekybos centras „Ozas“. Tai labai graži tendencija, kuri daro gerą darbą primindama sveikųjų visuomenei, kad šalia gyvena tie, kuriems gerokai sunkiau viską pasiekti.

Beje, socialiniam jautrumui komunikacijoje yra labai daug erdvės plėtotis. Pavyzdžiui, lietuviški prekių ženklai dar visai nekalba apie psichikos sveikatą, nors su jos problemomis susiduria penktadalis šalies gyventojų. Pažvelkime, kaip elegantiškai tai pavyksta britams.

Na, ir pabaigoje naujametis palinkėjimas: ugdykite ar samdykite kūrybininkus, nevenkite konfliktų ir atverkite piniginę.