Kaip Z karta griauna komunikacijos taisykles

Skaitmeninė revoliucija atvėrė naujas galimybes Z kartai. Nors augant Tūkstantmečio kartos (angl. millennials; Y karta) atstovams internetas jau buvo įprastas, vis dėlto dažno mūsų namuose augant tebuvo vienas stacionarus kompiuteris, skirtas visiems šeimos nariams. O tuomet, kažkur 2011-aisiais mes atsimerkėme, apsidairėme ir išvydome, kad kiekvienas rankose jau laiko išmanųjį telefoną.

Tai kardinaliai pakeitė mūsų gyvenimo būdą, o kartu – ir komunikaciją. Dabar jau nebestebina, kad Z karta teikia pirmenybę online komunikacijai, o ne asmeniniam pokalbiui. Nepaisant puikiai išvystytų bendražmogiškų emocijų, ryšių ir išsilavinimo, Z kartos atstovai vis dar susiduria su sunkumais palaikyti santykius. Ir kaip tik virtualus pasaulis šį trūkumą užpildo.
Manoma, kad Z karta – iš esmės gimusieji po 1995-ųjų – iki šių metų pabaigos sudarys 32 proc. visų pasaulio gyventojų ir taps didžiausiu vartotojų segmentu. Skaičiuojama, kad 2020 m. jie sudarys 40 proc. visų pasaulio vartotojų.
Daugybė tyrimų rodo, kad ši karta jau dabar daro didelę įtaką ekonomikai, nes jų priimami sprendimai nulemia 70 proc. vidutinio namų ūkio išlaidų.

Šiems žmonėms neteko pažinti neskaitmenizuoto, interneto nepaveikto pasaulio. Arba pasaulio be terorizmo ar karo grėsmių. Užtat jie matė, kaip vyresnieji jų broliai baigė universitetus, bet negalėjo rasti darbo. Jie tapo 2008-ųjų pasaulinės krizės liudininkais ir patys patyrė jos pasekmes. Z kartos atstovai yra pragmatiški, siekiantys pirmauti, savarankiški ir smalsūs.

Šiandien Z karta, panašiai kaip ir prarastoji karta, nulemia jūsų verslo sėkmę. Tam, kad vis dar būtumėte pažangūs šiame naujajame pasaulyje, privalu prie šios kartos poreikių pritaikyti savo komunikacijos būdą bei žinutę.

Skirtingiems kiekvienos kartos poreikiams atliepti įmonės turi imtis veiksmų, kad sklandžiai suvaldytų skirtingoms kartoms skirtą komunikaciją, ir įtraukti ją į komunikacijos ir rinkodaros strategiją.

Pasiekite juos ten, kur jie yra

Nielsen teigia, kad 85 proc. Z kartos atstovų apie naujus produktus sužino per socialinę mediją ir daug didesnė jų dalis, palyginti su vyresnės kartos atstovais, yra linkusi palaikyti sąsają su prekių ženklais socialiniuose tinkluose. Platinkite savo žinutę per „Twitter“, „Instagram“, „Snapchat“, „Facebook“, „YouTube“ ir kt. Jie yra visose šiose platformose. Jų karta – srauto karta, o labiausiai atverti piniginę juos skatina vaizdai.

Būkite pasiekiamas 24/7

Tyrimai rodo, kad maždaug 70 proc. Z ir „Millenium“ kartos atstovų visada laiko savo mobiliuosius telefonus po ranka, kad lengvai pasiektų net ir nuėję miegoti. Jie yra įsitikinę, kad viską, ko jiems prireiks bet kuriuo metu, ras online. Būkite pasiruošę reaguoti ir padėti kiekvieną sekundę. Jie neleidžia sau prabangos švaistyti laiko tam, kas iš karto neprieinama. Parodykite jiems savo pasiūlą vos keliais paspaudimais. Leiskite įsitikinti, kad viskas, ką jie turi padaryti – bakstelėti ir peržiūrėti, ką jiems siūlote.

Baimė pražiopsoti

Beveik 90 proc. Z kartos atstovų nuolat naudoja „Snapchat“, ir dauguma jį ir kitus socialinius tinklus tikrina daugiau kaip 10 kartų per dieną. Jie bijo pražiopsoti, kuo dalinasi jų draugai. Pasiekite juos pasinaudodami šiuo galingu ginklu. Kurkite išskirtinį turinį ir įtikinkite savo Z kartos auditoriją, kad jie pamatys kai ką išskirtinio vien tikrindami jūsų socialinių tinklų profilius ar žiūrėdami tiesioginę transliaciją. Tapkite „Snapchat“, „Instagram“ tiesioginių transliacijų profesionalu.

Būkite patikimas

„Millenium“ karta augo tvirtai įsitikinusi, kad yra ypatinga ir gali daryti, ką tik panorėjusi. Z kartos atstovai matė, kokie nusivylimą „millenialsams“ teko išgyventi, todėl jie yra daug didesni realistai. Kai tik todėl jie tikisi kitokio požiūrio į juos. Z kartai svarbu prekės ženklo patikimumas ir 43 proc. jų pasitikti daugeliu seniai įsitvirtinusių prekių ženklų. Jie nori matyti autentišką rinkodarą, paremtą patvirtintais teiginiais ir stipriomis vertybėmis grindžiama įmonės kultūra.

Būkite greitas ir kūrybingas

Z kartai reikia nuolatinio duomenų atnaujinimo ir stimuliacijos, nes jie geba išlaikyti dėmesį vidutiniškai 8 sekundes. Šiandien labiau nei bet kada turite susitelkti į turinio kokybę. Svarbu, kad žinutė perteiktų vertę, o turinys būtų itin įsimenamas ir kūrybiškas. Arba – būkite labai greitas.

Būkite atsakingas

Z karta nori skleisti gėrį pasaulyje. Jie ne tik dažniau dirba darbovietėje, kuri prisideda prie visuomenės gerovės, bet taip pat siekia per ateinančius kelerius metus tapti filantropais. Ši karta yra pasiruošusi išleisti savo pinigus, kad pakeistų pasaulį. Galėtumėte jiems padėti pasiūlydamas socialiai atsakingą projektą.

Būkite tikroviškas

Beveik 70 proc. Z kartos atstovų labiau vertina tikroviškas pabaigas. Jie dvigubai dažniau reklamose nori matyti tikrus žmones, o ne garsenybes. Pasinaudokite šiuo faktu ir remkitės mikroinfluenceriais, o ne įžymybėmis, pasitelkite tiesioginę komunikaciją ir būkite tikroviški. Prisiminkite – jie nori gauti informaciją tokią, kokia ji yra, ir yra nepatenkinti, jei tiesa pagražinama.