Kaip 2020 ir 2021 metus vertina komunikacijos agentūrų vadovai?
2020 metai taip sukrėtė pasaulį, kad, iš pradžių skaudžiai kirtę komunikacijos sektoriaus įmonėms. Galiausiai apsivertė į teigiamą pusę: komunikacijos paslaugos tapo verslo ir valstybinio sektoriaus būtinąja, o ne papildoma dalimi.
2021-aisiais pagrindiniai komunikacijos profesionalų iššūkiai bus „iškrapštyti“ žmones iš jų „nuomonių burbulo“, kuriame jie ieško saugumo, o prekės ženklai turės prisiimti pasaulio ir visuomenės gelbėtojų vaidmenis. Taip praėjusius ir ateinančius metus apibūdina Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) agentūrų vadovai.
Prekių ženklų dėmesys socialinėms temoms padidins reputacinių krizių tikimybę
Komunikacijos agentūros „Adverum“ vyriausioji partnerė Ieva Naujalytė prognozuoja, kad 2021 metų pradžia vis dar bus mažai apibrėžta, tačiau jau pradėsime matyti kompanijų ir prekių ženklų „grįžimą į save“ ir prekių ženklų pozicionavimąsi šalia konkrečių visuomenės problemų. Tai vyks gerokai platesniu mastu nei kada nors anksčiau.
„Kitąmet visuomenei ir vartotojui vis labiau rūpės, kokiomis vertybėmis vadovaujasi prekės ženklai. Tai atvers kelius ne tik kūrybiškoms komunikacijos iniciatyvoms, bet ir padidins prekių ženklų tikimybę turėti reputacinę krizę, nes vartotojai bus dar labiau kritiški nei iki šiol. Todėl įmonės kitais metais ne tik turės būti nuoširdžios, bet ir atlikti „namų darbus“ – atsakingai atnaujinti turimus krizių komunikacijos planus“, – ateinančius metus piešia I. Naujalytė.
Ji numato, kad jau labai greitai prekės ženklai ir kompanijos turės prisiimti planetos ir visuomenės gelbėtojų vaidmenį.
„Dėl nepažabojamos klimato kaitos, didėjančios atskirties ir nelygybės bei neegzistuojant realiems globaliems susitarimams tarp valstybių, verslai turės įrodyti patys, kad gali daryti pokytį. Pasaulyje populiarėjančios ESG ataskaitos – aplinkos, visuomenės ir įmonės valdymo progreso fiksavimas ir visuomenės informavimas (Environmental, Social and Governance) – taps ne retenybe, o norma daugelyje didelių įmonių“, – plačiai žiūri I. Naujalytė.
Veiksminga bus „nuomonių burbulus“ pralaužianti komunikacija
„Adverum“ vyriausios partnerės akimis, pagrindinis iššūkis kitais metais gali būti tai, kad žmonės labiau nei bet kada anksčiau bus linkę pasilikti savo „nuomonių burbuluose“ ir pasikliauti išankstiniais nusistatymais, o tai apsunkins komunikacijos ir marketingo specialistų dalią.
„Kadangi toks visuomenės atsargumas jau tęsiasi kurį laiką ir spėjo tapti norma, ta komunikacija, kuri buvo efektyvi 2020 metais, kitąmet jau mažai pasieks. Ateinančiais metais turėsime perprasti naujuosius potencialių pirkėjų poreikius, suvokti jų psichologinės savijautos pokyčius ir pateikti tinkamą turinį tais kanalais, kurie pralaužia jų nusistatymus ir „nuomonių burbulus“, – sako I. Naujalytė.
Daugiausiai galimybių kitąmet ji mato komunikacijoje, kuri kalbės žmonių vardu apie žmones.
„Dėl pasaulio, suvienyto vieno priešo – pandemijos, artimiausia aplinka – šeima, draugai ir bendruomenė – pasidarė ir išliks vieni svarbiausių. Komunikacijos specialistams tai reiškia galimybę kurti pasakojimus prekės ženklams ir įmonėms apie tikslus ir misijas, kurias kuria žmonės. Ar mes gelbėjame planetą nuo klimato pokyčių? Ne, mes gelbėjame žmones nuo klimato pokyčių (ar kitos pandemijos). Komunikacijos žinutės, kurios bus pasakojamos žmonių ir mus privers pagalvoti apie mūsų artimus, bus paveikesnės nei kada nors anksčiau“, – prognozuoja I. Naujalytė.
Kaip svarbią 2021-ųjų tendenciją ji pabrėžia ir tolesnę komunikacijos technologijų raidą, nes išplėstoji realybė ir virtualioji realybė tampa vis populiaresnės ir pigesnės, o duomenys ir toliau tarnaus kaip didžiulė varomoji jėga.
Visa tai lems labai tikslinių ir aiškiai pamatuojamų komunikacijos kampanijų poreikį, kurios dar ir keis pasaulį į geresnį.
Plačiau skaitykite čia.
- Posted on: 8 sausio, 2021
- Tags: I. Naujalytė, KIA